Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Skupinové učební činnosti u studentů učitelství
Břízová, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce jsou skupinové učební činnosti u studentů učitelství. Cílem práce je zjistit, jakou úlohu mají skupinové učební činnosti ve studiu učitelství. Obecným rámcem pro zkoumání je chápání skupinových učebních činností jako výukových strategií, které jsou využitelné ve vysokoškolské výuce a především v přípravě budoucích učitelů. Důraz je kladen na popis a analýzu forem výuky ve studiu učitelství ve vztahu k jejich využití pro skupinové učební činnosti. Těžiště teoretické části spočívá v popisu skupinové výuky na vysoké škole se zaměřením na jednotlivé koncepce vycházející ze skupinového učení a technologii skupinové výuky, která tvoří základ pro výzkum. Empirická část obsahuje případovou studii studia učitelství na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, jejíž součástí je pozorování pedagogicko-psychologických předmětů a rozhovory se studenty a učiteli.
Skupinové učební činnosti u studentů učitelství
Břízová, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce jsou skupinové učební činnosti u studentů učitelství. Cílem práce je zjistit, jakou úlohu mají skupinové učební činnosti ve studiu učitelství. Obecným rámcem pro zkoumání je chápání skupinových učebních činností jako výukových strategií, které jsou využitelné ve vysokoškolské výuce a především v přípravě budoucích učitelů. Důraz je kladen na popis a analýzu forem výuky ve studiu učitelství ve vztahu k jejich využití pro skupinové učební činnosti. Těžiště teoretické části spočívá v popisu skupinové výuky na vysoké škole se zaměřením na jednotlivé koncepce vycházející ze skupinového učení a technologii skupinové výuky, která tvoří základ pro výzkum. Empirická část obsahuje případovou studii studia učitelství na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, jejíž součástí je pozorování pedagogicko-psychologických předmětů a rozhovory se studenty a učiteli.
Formování právního vědomí studentů vysokých škol neprávnického zaměření
Krupová, Tereza ; Kysela, Jan (vedoucí práce) ; Maršálek, Pavel (oponent) ; Urbanová, Martina (oponent)
Cílem disertační práce s názvem Formování právního vědomí studentů vysokých škol neprávnického zaměření je prozkoumat formování právního vědomí této skupiny zejména prostřednictvím výuky. Předpokladem, respektive ověřovanou otázkou, je, že didaktika i metodologie práva a na ně navazující možnost kultivace právního vědomí jednotlivce, u nás nejsou na dobré úrovni. Východiskem práce je předpokládaná neefektivita výuky práva pro neprávníky. Práce nejprve hledá smysl vysokoškolské výuky práva, zejména v otázce, kdo jsou v dnešní době vysokoškoláci a jakou roli mají vysoké školy. Dále je představen koncept právního vědomí. Závěrečné dvě kapitoly přinášejí potvrzení některých předpokladů prostřednictvím vlastního dotazníkového výzkumu zamřeného jednak na učitele práva na vysokých školách, dále na samotné studenty a absolventy vysokých škol.
Právnické vzdělávání a pokusy o reformu právnického studia v českých zemích od roku 1918 do současnosti
Hochmanová, Alexandra ; Maršálek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavlíček, Václav (oponent) ; Večeřa, Miloš (oponent)
Dizertační práce s názvem "Právnické vzdělávání a pokusy o reformu právnického studia v českých zemích od roku 1918 do současnosti" se věnuje obecně teoretickému a historickému pohledu na problematiku výuky práva na českých právnických fakultách v období posledního století. Ve světle historického vývoje se zobrazuje průběh reforem, které v kontextu různých vlivů na právnické studium zformovaly jeho současný stav. Tematika právnického vzdělávání je v práci pojednávána z hlediska moderního přístupu k teorii univerzitního studia práva; nejsou opomíjeny aktuální trendy a nové požadavky na výuku práva, které se rozvinuly po roce 1989. Potvrzená východiska práce předložená v jejím závěru zohledňují rovněž komparativní pohled na právnické vzdělávání a přinášejí komplexní analýzu sledované problematiky.
Strategie výuky na vysokých školách s technickým zaměřením
Novotná, Michaela ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na strategie výuky používané na vysokých školách technického zaměření. Strategie výuky na vysokých školách obecně většinou vycházejí ze zkušeností, které vysokoškolští učitelé sami získali při studiu na vysoké škole. Vysokoškolští učitelé nejsou vystudovaní pedagogové, jsou to odborníci v daném oboru. Z toho vyplývá, že málokterý učitel zkoumá nové efektivnější strategie, které by mohly napomoci k pochopení složitých technických předmětů. Vzhledem k tomu, že jde o teoreticko-empirickou práci, bude k získání představy o strategiích výuky použita metoda pozorování a metoda dotazníků z řad studentů. V České republice je jen velmi málo publikací, které se zaměřují na vysokoškolskou pedagogiku na školách technického zaměření. Právě z tohoto důvodu si tato bakalářská práce stanovuje za cíl prozkoumat a analyzovat strategie výuky, které se používají na vysokých technických školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.